Thursday, August 4

PIXY Whitening Two Way Cake - Perfect Fit


Salam all.
and Hi.

It's been awhile since my last post - I know I have not written as much as I would liked to and I really really want to update my blog more often but em yah. haha.

I am so happy because I got my parcel today, its from Mandom Beauty, thank you so much for the Free Sample of PIXY Whitening Two Way Cake Perfect Fit.


I've always wanted to do a product review of any products I used, I don't know I just want to help girls out there.
So here is a review on PIXY Whitening Two Way Cake Perfect Fit.


I think it's quite match my skin, basically my skin tone is yellow-ish - but because of lighting etc, so it looks brighter in the photo above and I'm so sorry for that.
Frankly, I think the Natural Beige shade is match with any skin tones unless your skin is too darker, it's not suitable then you should use Tropical Beige.

PROS
The powder does not feel heavy.
and what I like the most about the powder is it blends out smoothly - what makes it is very suitable for touch ups.
of course I like it because it contains vitamin C and SPF 15! It just nice. and the formula does not dry out my skin.

CONS
What I dislike about this product is it just stays about 2 hours. But it is okay, You can retouch your face.

I think it just nice to give you a very fresh and more natural look. And for the coverage is light to medium.
The price is nearly RM 19.90, if I wasn't mistaken so yah it is super affordable for teenagers out there.

If you want the powder to stay longer on your face or to look smoother, you can use it through wet method which is you just lembabkan sponge and pakai macam biasa. Plus I swear I really like the sponge.


See my niece in Natural Beige. Hehehe. The powder is super easy to blend!

The cake is also available in 5 shades:

Overall, I would like to give 8.5/10

Till then,
bye!


18 comments:

Umie Yana said...

umie pun guna pixy.. hehe, lebih suka bila dalam keadaan basah sebab boleh tahan lama berbanding masa kering..

Mas said...

woah quite interesting..but..i dont like to use any powder..lazy mybe..haha

Sarah Halim said...

heee sara selalu guna miyami or pixy. dua dua best ;) hihihi murah pun murah kan?

http://sarahhijabista.blogspot.my/

Ceri Koko said...

tq for sharing the info Ee :) i prefer natural beige for my skin, it looks kinda tanned so yeah it's awesome (^__^) btw your niece is very cute lah :)

Farhanah Afiqah said...

Baru sampai jugak tapi tak sempat try lagi. Rumah jauh T.T

Ahmad Hasif said...

oooo.. tinggi juga bagi rate ye.. 8.5/10.. bagus la ni kiranya produk ni.. menarik2..

Tinta Lana said...

Salam.

Tq for the review. Bleh sis cuba plak brand ni :)

Farhana Jafri said...

Selalunya guna natural beige sebab just nice je dekat muka. Tak tau pulak stay 2 jam je. Lepasni kena rajin touch up la. Hihi

Miss Xyz said...

Ni masa zaman saya sklh, ramai guna. Tp nmpk natural sgt (yela pergi sklh mana boleh make up). Ahaha XD


Nice one! Brand Pixy ni dari Indonesia kan?

tashira z said...

pernah sekali guna pixy ni then tiba2 tumbuh byk jerawat dkat muka. maybe tak sesuai dgn kulit muka sy kot or maybe ada sebab lain hahaha thats why dah tak guna lagi product pixy ni.

BudakVanilla said...

adik BV ada yg guna pixy nie. memang menarik :)

ayunie ramli said...

dlu kawan mek pakai bedak ni. memang lawa habis :) tapi mek tak penah nk sesuai dengan pixy ni :(

Shahida Dzulkafli said...

Nice review.. Akak lama dah x pakai powder cengginie..
Skrg dok pakai bedak baby je..

Maman Reen said...

Guna Pixy juga..! :)

Nurul Aini said...

ooo baru tahu pixy ni apa. humphhh hehehe

atheera dayana said...

Guna pixy ni jugak, yg best cemin dia besar haha

Siqah Hussin said...

Siqah tak tahu pun kewujudan Pixy. Loser betul rasa. Haha.

Cik Nadyya said...

wahh, mcm best je pixy ni. mcm nk try pulak :)