Saturday, March 15

Hard to understand others' situation?


Salam all.

gua dah tak tahu nak buat apa. dah tengok wayang makan semua. gua pun ajak kawan gua lepak kat tangga Dmall. lantaklah orang nak cakap apa sebab gua pernah tengok brader brader lepak dekat sini. why not kali ni weolls pulak. then weolls pun sembang kosong kedai coffee je.

all of sudden.

"ni kak Nurul Farozze kan?"

"haaa, ya."

"senior SMKxx tahun lepas kan?"

"hmmm. ya."

and i wondered how come she knew all that bcs i never knew her.

"nak number phone boleh tak?"

"haaaa. nak buat apa? takyah lah."

then dia keluarkan phone.

"alahhh boleh lah. bukan nak jual pun."

gua pun bagi lah. sebab gua pikir lantaklah. bukan nak buat apa pun. kalau orang msg bukan gua reply topup pun tak number tu bcs now im a Digi user and i bagi number celcom. muahaha.

"terima kasihhhhh. akak ni comel lah."

blerghhhhhh TT___TT. gua pun pukul manja dia act nak bagi dia sedar tak patut cakap macam tu. gua rasa gua tak comel pun masa tu. serious talk beb.

lepastu kawan gua yang lain datang. gua pun saja lah tanya,

"kenal tak budak tu? tadi dia datang mintak number. at first takda lah nak bagi tapi dah keluar phone malas nak panjang cerita."

"alahhhh budak tu. apa tak kenalnya. blablablabalablablabla. yang hg pergi bagi buat apa? percaya sangat. blablablablabla." (gaya memang condemn gua habissssan)

"masalahnya mana lah tahuuuu. dia dah duduk sini mintak mintak.malas nak panjang cerita. malas nak melayan. bagi je lah apa dia nak."

gua memang tak pandai nak tolak apa yang orang lain mintak. tak pandai nak handle benda benda macam tu. situation macam tu. sumpah tak pandai. yang gua akan buat cemana nak cepat habis so gua bagi apa yang dia nak. simple. hahaha.

aghhh baru gua sedar orang lain boleh cakap apa yang diorang nak sebab diorang takda kat tempat kita masa tu. diorang bukan macam kita. personality berbeza. maybe diorang memang pro nak handle benda macam tu. tapi gua tak. hahaha. ye lah. diorang boleh cakap ikut suka hati.

bila balik gua jumpa kakak gua baru balik dari Shah Alam.

"tahu tak? terasa gila ni, ada ke kawan iolls cakap kat iolls camni, 'alahhhh belajar bukan susah mana. kerja ni lagi susahhhhhh."

"apesal dia cakap macam gitu?"

"takdalah. iolls cakap dekat dia. susah belajar ni perlu masa nak writing nak dapat ilham etc tapi lepas dia cakap macam tu iolls diam je lahhh tapi sebenarnya dalam hati iolls cakap lah. dia belajar sampai level mana nak banding dengan level iolls yang perghhh pecah otak ni. dia ingat senang ke buat boleh writing tiap masa. time idea kau kering? cemana pulak."

oh yaaa. kakak gua tengah buat research. sambung master.

lagi sekali gua sedar. orang lain boleh cakap apa yang diorang nak sebab diorang bukan ada dekat tempat kita. so kalau rasa apa yang diorang cakap tu tak membina. kauorang ignore je. buat dunno. macam takda apa apa. be happy.

sebenarnya memang lah tak semua orang mampu rasa apa yang orang lain rasa. sebab tu wujud orang yang tak faham orang lain.
kalau kauorang rasa kauorang jenis yang memang tak reti langsung nak rasa apa yang orang lain rasa. its okay. petty problem beb.
mulut tu senyap je. boleh bagi pendapat tapi jangan melebih.

hahahaha. pesanan untuk gua jugak.

chawww peace no war.

25 comments:

Farah said...

I stop listening to other people's opinion about myself. Susah nak hidup kalau nak puaskan hati semua orang. Hati kita sendiri siapa nak jaga?

Anizz Annisa said...

kdg2 ckp pon ikot suke molot je kan..hahah.. tak penah letak diri sendiri dalam perkara yg org lain buat..mybe nmpk susah sesuatu perkare yg dibuat tp jgn kondem cepat nau nau..kesian org yg dgrnye..xgitu ee.. :)

Farhah Nasuha said...

Manusia . Tak pernah sedar tentang orang lain . termasuk saya ni aa . kekadang tak faham jugak but slowly nak kawal marah tu , hehe .

Mazni Munawar said...

tulah kan, bukan semua benda yg dia boleh buat kita kata benda tu senang. baru2 ni saya dipaksa jadi org tengah tanpa persetujuan sendiri, hahah. masalahnya saya taknak buat kot. kenapa dia taknak faham? lol emo pulak xD

Nur Hamizah said...

Hm. That's why miza lebih suka diamkan diri. Rahsiakan banyak perkara. Yaa kadang teringin nak luahkan kat seseorang tapi entah tak tahu siapa dan entah kenapa. Teringat ada seorang adik ni cakap, lebih baik kita diam daripada kita luahkan tapi hati kita jadi sakit bcs no one want to try understand that problem yang kita alami. Ahaaa. But miza suka dengar masalah orang lain. Rasa seronok je ada yang sudi share. Ehee.

Farah Arina said...

amboi ee ada admire xD

Nurul Syahada said...

sometimes pendapat orang pun tak boleh pakai. better trust on yourself je ee :)

zakira afina said...

kalau duk kat situasi ee pun memang konfem akan buat benda same. haihh serabut haha. pendapat masing2. kalau ade org kacau pun, ape masalah.. tak payah layann :3

hehe, ee goodluck yaa result nnti :D

Miss Boo said...

trust on urself EE... heheee... selalu gak org minta no hp tp p bagi no yg xbrapa nak aktif da... hikhikhik

Nurul Farahizzati Zakaria said...

gua sokong lu der.. org yg suka kondem org lain, mengata org lain, lu tgk jela.. nnt dia pun kna bnda yg sama, baru dia tau.. langit tu tinggi mana.. haaaa..

Ninaa Hassan said...

susah nak puaskan hati orang ni.
mreka tk duduk dlm situasi kita boleh lah nak kata macam.Peduli kan lah , asal kita happy dah la :)

Fatin Najwa said...

Yup ! betul tu, susah nk faham orang lain. kekadang diri sendiri pun susah kita nk faham. saya pun jenis bukan yg reti faham sangat apa yg org rasa. bila dia potpet potpet, kita macam "!@#$%^&*" . haha, so better diam dengar je apa dia nk cakap :')

Tuan Ain Najwa said...

Just ignore what they said. Biasalah manusia ni sllu je jeles ~ haha

Lollipop Manis said...

mulut orang mana boleh tutup beb ! kikiki. nak puaskan hati orang mcm nak dapatkan laksa yg paling sedap. memang susah. xD eh, sape kate belajar senang. homaiiii susah dek nonnn.

Lollipop Manis said...
This comment has been removed by the author.
michelle mici said...

ade tak laki tu text u? hahaha

alaaa banjet humble la tu org cakap comel rasa diri tak comel pulakss. hahaha **kidding

Akeyla Azmi said...

<3
suka post ni sesangat!!!
hm mulut orang memang forever cnt stop haihhhh

Akeyla Azmi said...

btw qila pun malas berbahasa so mmg bagi je kalau org tu mintak kan hihi

eyqa yushaiza said...

yeah. sometime orang pandai cakap tapi tak pandai buat. cakap panjang berjela, tapi kalau kena batang idong sendiri. lebih gelabahnya.

sometime silence is better.

Anis Adnan said...

Mulut orang, biasalah. Buat tak tau je la.

Ahmad Zaki said...

akak ni comel la. Nak no fon. Huhuhuhuhu.

ZH Blogger

Ahmad Zaki said...

akak ni comel la. Nak no fon. Huhuhuhuhu.

ZH Blogger

Umi Nazrah said...

salam singgah. memang hidup tak senang kalau dengar sangat cakap mulut orangggggg +___+

Siti Zara Nurhaidah said...

After minta no.phone tu.. ada tak dia hangouts ? Hahahah. Xpaa laa.. mana tau dia lbh baok dr apa yg org ckp2 kn tuu.. mana kita tauu kn. Dont trust sgt apa org ckp.. better kita kenal dia sdiri.. zuuup.snng crita =)

Arif said...

Marah nmpk...=P