Monday, January 13

Blerghhhhhhhhh...


Salam all.

actually this happened last year.

balik dari sekolah macam biasa naik kereta. but im not driving lah.
on the way, i saw an accident occurs. so aku pun tengok lah. yknoww.

and bila dah sampai rumah. aku pun makan.solat.study. apa semua.
dah petang tu aku pun lepak lepak. tetiba adik lelaki aku datang and aku pun teringat accident yang aku nampak tadi.

"woihh. nak tau tak? tadi masa balik sekolah ada accident kat jalan sana tu. teruk tak teruk jugak lah accident tu. macam baru je lagi jadi masa tu. blablablablabla...."

tetiba. adik aku.

"apa engko ni.... aku bukan balik sekali dengan ko ke? aku dalam kereta kan? aku nampak kot accident tu. hahahahahahhahahahahahahaha.

"blerghhhhhhhhhhhh......."

perghhh. nasib baik abang aku tak join kalau tak lagi teruk aku kena bahan. T______T
cemana aku boleh tak perasan adik aku sekali naik kereta dengan aku pun tak tahu lah. aku rasa aku takda lah berangan married dengan Sharnaaz pun.

whatever.
oh ya. im very interested to answer blogger Gee Lion's questions.
maybe bcs aku tengah bosan kot. and tak tahu nak buat apa. dah lama tak pikir pasal benda complicated.
honestly bagi aku. pikir pasal benda complicated ni sometimes bagus jugak.
and thats why i loved addmaths. oh ye. my addmaths teacher, sir Rrrrrrrr (rahsia) told, kita boleh jadi awet muda dengan selalu jawab soalan addmaths.
and. sir pun sangat sangat awet muda. serious. ni memang tak tipu punya. hahaha


and my answer is.

i guess dua dua tu jawapan dia. entah lah. but i think kalau air diisi separuh dalam cawan. confirm lah.
separuh cawan tu penuh and separuh lagi kosong.

boleh ke gitu?

hahaha. i dunno. actually this is the first time i heard about this cawan dgn air.
sebab tu i nak tahu what the answer is. hahaha.

hm. best gak main teka teki ni.
tapi takyah lah main teka teki teka tekuk. ular mati dalam periuk. nanananananannaanana..

hm.
okay. take care.
salam sayang.

peace no war.



20 comments:

farah.fauzi said...

seriously enjoy bace your entry.. salam perkenalan :)

Pondok Usang said...

teka teki ghupenyee.. hihi..

Nurul Farahizzati said...

satu cawan tu penuh... separuh air, separuh udara... how's that?

Nurulee said...

i dunno bcs im not pro bout this question. em.

hehehe =D

ezyra daniel said...

sama lah kita.kadang2 tak ingat sesuatu perkara nie..then kne bahan haha..
done klik Taylor^^

Farah Arina said...

kadang-kadang tu sedih bila ada orang accident :/

Miss Xyz said...

Wah wah not thats complicated. Eh ye ke buat soalan add maths awet muda? Bukan makin berkerut ke? Sebab selalu sampai soalan susah kan berkerut..?

(actually saya tak score sgt add maths, bagi tips sikit?)

Nurulee said...

hahaha. entahlah. tapi maybe awet muda tu betul kot. cuma memang kena pro gila lah macam cikgu saya tu. pergh. serious muka tak macam umur.

hahaha. tips? em. takda tips lah nak kasi T____T

Gee Lion said...

saya ulangi ye cik Nurul :

jawapan tu akan menggambarkan tahap optimistik kita dlm kehidupan.

orang yg positif dlm hidup akan jawap : separuh penuh
orang yg negatif akan jawap : separuh kosong

but for your answer, haha.. I think you are both cik Nurul.
coz adakalanya, kita boleh jadi positif. kadang2 kita boleh jadi negatif.
kan kan kan? heee...

Am_Mir said...

miahahaha .. okay itu lawak xD

Nurulee said...

dear Gee Lion,

hahaha. i never heard bout this. hm. rasanya betul lah tu. coz i sometimes positive and sometimes negative more than positive.

ehem ehem =3

Ahmad Zaki said...

separuh gelas air. Hahaha.

<a href="http://zack-hoya.blogspot.com/>ZH Blogger</a>

Zara Nurhaidah said...

hahaha.. malu nyerr.. ^^

AmySyahiera Malik said...

minat jugakk subjek addmath nie , satu kepuasan kalau dapat selesaikan soalannya . Hehe .

Dalila Samsudin said...

blank sepanjang masa tengok teka teki tu lol xD

najmi nawawi (juon) said...

trauma >.<

NA said...

Maksudnya tak sedar pun adik awak tu wujud masa dalam kereta.

-wina1979-

Razi ten said...

Hahaha, I have a few friends that keeps telling the same story over again. But I guess since they are in mood of telling story why not just pretend that im in the first time listening to it xD

Siara Elina said...

amboi. . tak sedar adik dlm kete eyh haha

Akeyla Azmi said...

heeeee bagus pertanyaan kak gee tu hiks xD