Thursday, January 9

Basuh pinggan?


Salam all.

hm. boleh imagine tak life gua sekarang?
bukannya apa. bosan. sangat. terlampau. melampau.

em talking seriously people.
ye lah. ada sapa dekat rumah? mak ayah takda. yang lain kerja.school.etc. tinggal gua dengan abang gua je.
dua dua tanam anggur. abang tengah tunggu kerja. agh. mati kering.
hahaha.

"mak. pening laaaaah"

"makan lah ubat. ada ubat pening tu."

"bukan. pening sebab tengah tunggu kerja. hm hm hm."

egh. mengada gila abang gua. menyampah dengar. nak muntah. hahaha.
ye lah. bila takda kerja. gua lah mangsa. mengacau je kerja. actually i dont too mind coz memang dah selalu camni.
tak kisah.

time gua tengah basuh pinggan. tetiba je datang. tunjuk muka depan gua. pastu nganga nganga. siap ada bunyi. "aaaaa aaaaa aaaaa"

gua apa lagi. "aku tumbuk jugak jap gi." sambil tunjuk penumbuk wangi bcs tangan gua still ada sabun basuh pinggan. 
rumah gua pakai sunlight. hm hm.

teringat pulak. kalau dulu masa Mak Cik Ani still kerja kat rumah kitorang. dia lah basuh pinggan.kemas rumah.basuh baju.jemur baju. semua lah. sometimes dia jugak yang masak.
but now she already been stopped bcs dia kata dia nak jaga cucu kat rumah.
mak pun tak boleh nak halang. lepastu sampai sekarang my parents didnt hire any workers.
lagipun mak sekarang dah selalu ada dekat rumah. tak macam dulu lagi. banyak kerja. but now mak only taught in school.

and. tetiba haritu.

"kalau ada orang yang boleh betul betul can be trusted like Mak cik Ani. mak dah ambik dah kerja kat rumah ni. sekarang ni susah. nak cari orang. takut pun ada."

dalam hati gua masa tu. kenapa mak tak offer kat gua je. kan senang. lagipun sekarang memang gua buat kerja rumah semua. ye lah. lepasan spm yang langsung takda buat apa ni. income pun takda. harap duit parents je. kalau mak offer. kan best. ada jugak income sendiri.
hahahaha.

"dah ahhhh takyah mengada. duit ayah bagi pun dah cukup." bisik to myself.

tengah menyampah dengan title. hahaha. macam harem pun ada.
lantak ahhh. tak kisah.
bye. take care. salam sayang from budak lepasan spm yang takda kerja yang boring tiap hari yang tak tahu nak buat apa. and blablabla..

peace yow.


17 comments:

Nur Shafiq said...

bosan sangat kan :l

nanalee caramelo said...

nanti,kalau dah keja pasti tercari2 saat nak cuti.huhuhuh

Nurulee said...

kakak ee pun cakap mende yang sama. hahaha. tapi ni dah bosan sangat.
i cant stand it sebenarnya. hm hm. sobs.

Akeyla Azmi said...

ahahaha bestnyaaa boleh duk rumah je hihihihi <333

Anonymous said...

Boleh terima la bila kau guna rojak , macam reply kat entry baru baru ni . Tapi , bila kau guna perkataan 'gua', macam tak berapa sesuai kot asyik campur melayu bahasa inggeris . Pendapat je .

Dalila Samsudin said...

samalah kita menghadapi waktu lifeless lepas spm lol . Tengah tunggu PLKN ni heheheh tak saboo~

Nurulee said...

dear Anonymous,

again. thank you. and i appreciate yr opinion. deep in my heart. i dont think its a big deal for me. im not a good writer. seriously.

as what my English teacher, sir Zul told me. you can use any word.bahasa.rojak or what. if you feel that the message you wanna convey is more important. focusing on it.
thats what im doing.
bcs i think blogging is not like spm.exam.etc.
thats why i tak tekankan word yang i guna such as 'gua' 'aku' 'i'.
em sorry i even listen to what my teacher said.

and thank you so much for reading this entry yang entah apa apa.
honestly. i dont resent you but i love ppl like you.

hehehe. peace. and all the best.

love, me as known as ee.

Nur Hamizah said...

Ahaaa. Ibu ada gak tawarkan kat miza. Hmm tapi bila difikir-fikir balik, jasa pengorbanan seorang ibu dan ayah tak kan dapat dibalas. Right ? And dia orang tak pernah minta dari kita apa-apa. Cuma mengharapkan kita berjaya dunia akhirat. Moga syurga tempat mereka. Aamiin :)

Farah Arina said...

duduk rumah semestinya bosan, hehe ._.

Nurul Farahizzati said...

i know how's that feeling.. perghh.. nnt aku pulak sebulan mcm tu kerja tanam anggur.

Am_Mir said...

pewwitt akak balik! xD
btw, jangan gusar. Rezeki ada dimana2x. Buat masa ni, goyang kaki jelah .. ok.kidding. ><

syazrah tarmin said...

sabar dear.. memang tu la pelajar lepasan spm buat... hihihi.. dok memerap ja at rumah.... tersangatlah bosan.. bila dah dapt kejaaa.. nak cuti mmg payh la kalau takda weekend... so... selamat bercuti dear... :)

AmySyahiera Malik said...

sama la kita , jadi penganggur terhormat kat rumah , hehe

nabila rahman said...

haha perangai abang awak sama dengan perangai abang saya xD

Muhammad Hanis Rosman said...

abang lu nak eratkan kasih sayang tu. tu la care lelaki. haha.. :D

beb, best pe lepak rumah. kau bukan dah kahwinpun. so jgn brlagak mcam orang dah kahwin. hahahaha.. joke. :D

Nurulee said...

gua memang nak kahwin pun kalau ada yang nak taja gua punya wedding macam rozata che tom.

hahahaha.

Lollipop Manis said...

takde bende nak buat? buat chill sudah. peace yow ! Bhahaha.